به من بگو بانو!

ثبت ِ خاطرات ِ زندگی ِ یک آدم، بزرگترین خدمتیه که به اون آدم میشه کرد!
ما به همین راحتی میتونیم از اشتباهات و تلخی های گذشته درس بگیریم و با مرور ِ خاطرات ِ خوب به یاد بیاریم که خوشبختی رو لمس کردیم...

بایگانی

19. داشتم میگفتم...

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

1. یه چیزی که هست اینه که یه مدته (حدودا دو ماه) شدیـــــــــــــــد دلم هوای مناطق جنگی خوزستان رو کرده... شلمچه، فاو، فکه، اروند کنار، طلاییه، هویزه و و و... بعد الان که سریال کیمیا هم پخش میشه هی دلتنگیم بیشتر میشه... (البته فاو فک کنم جزو عراق بود بعدا برم از بابام بپرسم :دی)


1-1 چند سالی بود (سه، چهار سال شاید) تعطیلات عید نوروز که میشد سه، چهار روزی رو اختصاص میدادیم به سفر به خوزستان هم به شهراش سری میزدیم (رامهرمز و اندیمشک و دزفول و شوش دانیال و شوشتر و اهواز و آبادان و خرمشهر و ...) و هم اینکه به مناطق جنگی سفر میکردیم... حس و حالی که بابام موقع رسیدن به اونجاها داشت خیلی قشنگ و غمگینانه بود وقتی حرفاشو با "چه روزایی بود..." شروع میکرد و بعد هم خاطراتی که داشت رو میگفت... با هر قسمت موج عظیمی از خاطرات به سمتش میومدن و ما هم همه مشتاق ِ خاطراتش بودیم. دو دفه هم اردو با دانشگاه آزاد رفتم حالام شدیدا دلم میخاد برم :(

(اصن اونقدر دلم تنگ شده دارم دنبال عکسای اون اردوهای دانشجویی میگردم حتی :دی)


1-2 البته مناطق جنگی غرب کشور رو هم هنوز ندیدم از نزدیک و خیلی دوس دارم ببینم.



2. یه مدت هم بود ک عکسا رو زیرنویس میکردم، یه نوار باریک زیر عکسا اضافه میکردم و توضیحات اون عکس رو مینوشتم زیرش این توضیحات شامل اسامی و مشخصات آدمای حاضر در عکس، مکان، حس و حال ِ اون موقع، دلیل ِ اون عکس و تاریخ بود :دی

(اینم یه مدته زیادیه که ترک شده نمیدونم چرا... حوصلم شد برم چند تا عکس دیگه رو زیرنویس کنم دوباره :دی)


3. چند تا از دوستامم از مرکز استان و استان ها و شهرهای همجوار گیر دادن این پنج شنبه جمعه برم اونجا دور هم جمع شیم به مناسبت ِ تولدم :دی بعد منم خودمو مأخوذ به حیا گرفتم ولی آخرش گفتم اگه اومدم باید کیک شکلاتیتون به راه باشه اگه نیومدمم کادوهاتونو نقدی بدین :دی (چون اکثرا کار میکنن و مشغول هستن گذاشتن آخر هفته)


4. یعنی فقط کافیه اون چیزی که از خدا میخام (یکی از میلیاردها چیزی که از خدا میخام :دی) حل بشه من ماه بعد میرم باشگاه :| خود چاق پنداری گرفتم بعد به جز بابام که در همه ی شرایط میگه نه اصلا هم چاق و تپل نیستی و لاغری و اصلا نمیذاره به فکر لاغری باشم بقیه میگن چاق نیستی بعد میگم خوب یه کوچولو تپل که هستم میگن آره تپل هستی ولی ما تپل دوست داریم :| :| :|


5. دوستی یا آشنایی با آدمای موفق لذت خوبی داره و هی دوس داری که ازشون الگو برداری کنی اما باید حواسمون باشه که این الگو برداری فقط از موفقیت هاشونه یا وارد اخلاقیات و نکات مخفی تر ِ شخصیتشون هم میشیم... هیچ انسانی کامل نیست اینو یادمون نره و همیشه هم به یاد داشته باشیم که وقتی قراره از کسی الگو برداری کنیم نیازی نیست از کل شخصیت و اخلاق و رفتار و تفکر و عقیده ی اون آدم الگو برداریم... فقط قسمت های خوبش رو بهتره ببینیم و الگو بگیریم!


5-1 آدمایی هستن توی زندگیم که از نظر من موفق هستن یا بهتره اینطور بگم که نسبت به من موفق تر هستن (هر چند هر کسی هرچقدر هم که موفق باشه باز هم جا برای پیشرفت داره) (بازیگر، کارگردان، گوینده، مجری، خواننده، ورزشکار و ...) بچه تر که بودم فکر میکردم آشنا شدن یا حتی دوست شدن با یه آدم مشهور و موفق خیلی ذوق داره و در کنارش آدم هول میکنه، اما حالا میبینم که ذوق داره اما آدم هول نمیکنه...


5-2 بعضی آدما رو هرچقدر از دور ببینی و بشناسی تصویر قشنگ تری ازشون توی ذهنت هست و فقط خوبی ها رو میبینی.


5-3 برعکسشم هست البته، اینکه یه آدم رو بد ببینیم و وقتی شناختمون ازش بیشتر بشه خوبی ها و قشنگی های شخصیتیش رو هم ببینیم.


5-4 حالا اینکه کدوم آدما ارزش شناخت بیشتر و نزدیک شدن بیشتر دارن رو من نمیدونم :دی


6. از وقتی که شنیدم کنکور ارشد سوم تا پنجم اسفند هم تمدید شده و میشه ثبت نام کرد خیلی دوس دارم ثبت نام کنم منتها دوس ندارم رشته ی خودم رو ادامه بدم و هنوز هم نمیدونم چه رشته ای بخونم که هم دچار مشکل نشم (بخاطر سر رشته نداشتن ازش) و هم اینکه چون رشته رو تعیین نکردم پس کتابی هم تهیه نکردم و درسی هم نخوندم :دی موندم چطور امید به قبول شدن هم دارم :))


6-1 ارشدیا، پلیز تجربه share کنید :دی

۹۴/۱۰/۰۷
ثمینا

نظرات  (۶)

۰۷ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۹ ♫ شباهنگ
بیا تهران اصطلاح شناسی بخونیم باهم :دی

یه لایک برای پستت کافی نیست
باید تک تک شماره رو لایک کرد
مخصوصا پنجمی
پاسخ:
رشته ی شما سخته :دی

من اگه حوصله ی تو رو داشتم الکترونیک میخوندم و تا الان یه ربات درست کرده بودم شبی یه دفه میرفت یه پس گردنی ب اسراییل میزد و برمیگشت :دی
خودتو وبلاگت کلهم لایک دارین اصن :*
 رشته ی خودت در حال حاضر چیه؟

پاسخ:
هنرستان کامپیوتر خوندم، کاردانی نرم افزار و کارشناسی سخت افزار کامپیوتر
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۰۰ شاهزاده شب
دنبال رشته ای برو.که علاقه داری
منم تازه استارت زدم
میتونی حتما :)
پاسخ:
علاقه هم تا دلت بخواد فرااااووون :دی
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۲ مرتضی علیزاده
سلام
منم ارشد می خوام اما حسش نیست
فک کنم از ریرا ویروس گرفتم خخخخ
تولدت هم مبارک
پاسخ:
سلام
اگه میدونی چ رشته ای قراره ادامه بدی بنظر من حسشو ایجاد کن و حتما ادامه بده
مرسی برادر مرتضی :)
الگوبرداری تا جایی که ذهنت عادت به مقایسه نکنه خوبه وگرنه تبدیل میشه به یه جور خوره که فکرت رو دچار وسواس میکنه...
بانو خانوم باید بدونی می خوای با ادامه تحصیلت چه کنی اونوقت رشته شو انتخاب کن... وگرنه ممکنه باز پشیمون شی
پاسخ:
موافقم :)
خب نمیدونم، یعنی بخاطر شرایطی که توش هستم و خودت هم میدونی اصلا نمیدونم قراره چیکار کنم برا زندگیم...
تو پست بعد مینویسم یه چیزایی :دی

اول اول یادم باشه دوشنبه  تولد ثمینا بانو جان هست :) تولدت مبارک جان جان جان :))
دقیقا 5 ساعتی با مرز با  فاصله داریم اینجا هم زمان جنگ خیلی بمباران شده و آثارش هست حتی بعد از این سال ها 
ولی من تا حالا منطقه جنگی نرفتم که دانشگاه میبرد نرفتم اصلا دوست پایه ی نداشتم
 ولی از دور نظارگر بودم 
الان با دیدن کیمیا خیلی دلم تنگ میشه با غم خرمشهر و چقدر من این سریالو با استرس میبینم :/
خب درباره ی ارشد باید اون رشته که بودی رو ادامه بدی پون میدونی ارشد معمولا دانشی به آدم اضافه نمیشه مگه تو بعضی از رشته ها من دوستم رشته ش کامپیوتر بود الان ارشد هوش مصنوعی فک کنم میخونه یه همچین چیزی گفت:دی
بی ربط هم بگم من خودم مشاوره دوست دارم وبلاگ یه دختری هم میخوندم اوشونم بی ربط به رشته ش کتابای ارشد مشاوره خریده بود میخونه و قبول میشه کلا آنالیزاش و رشته شو دوست داشتم وقتی از رشته ش میگفت
در اون باره هم آدما همیشه از دوررر قشنگ تر هستن :)


پاسخ:
مرسی فاطمه ی مهربووووووووووون :)
بنظر من بری وابسته میشی هی دوس داری ببینی :) ولی برو ارزش داره اصن یه حال و هوای عااااااالی داره :x
روانشناسی عشقه اصلا :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی